خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

جمع‌‌آوری واکسن آسترازنکا از سراسر جهان پس از تایید عوارض جانبی آن!

جمع‌‌آوری واکسن آسترازنکا از سراسر جهان پس از تایید عوارض جانبی آن!

یک هفته پس از تایید عوارض جانبی واکسن آسترازنکا که در مواردی منجر مرگ یا آسیب جدی شده است، تلگراف از جمع‌آوری واکسن کرونای خود از سراسر جهان خبر داد.

خبرگزاری حاما: آسترازنکا،صنعت دواسازی، تایید کرده است واکسن کووید این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

در همین حال، کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

همزمان با این، بر اساس گزارش‌ها، این واکسن پس از آن‌که به صورت داوطلبانه مجوز فروش خود را در اتحادیه اروپا لغو کرد، دیگر نمی‌تواند در کشورهای عضو این اتحادیه به فروش برسد.

با این حال، درخواست جمع‌آوری این واکسن در ۱۵ اسفند ماه سال گذشته ارائه و در ۱۷ اردیبهشت‌ ماه سال جاری اجرایی شد. همچنین قرار است اقدامات مشابهی در بریتانیا و دیگر کشورها که این واکسن با نام واکسزوریا توضیع شده است، اتخاذ شود.

همچنین یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

این در حالی است که اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در اپریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.