خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

وضع جریمه نقدی از سوی دولت ایران بر اشخاصی که کارگران خارجی غیرقانونی استخدام کنند ! 

وضع جریمه نقدی از سوی دولت ایران بر اشخاصی که کارگران خارجی غیرقانونی استخدام کنند ! 

اداره کل اشتغال اتباع خارجی حکومت ایران جریمه نقدی استخدام کارگران خارجی بدون مدرک به ویژه افغان‌ها را افزایش داده است.

خبرگزاری حاما: حکومت ایران روی استخدام کارگران خارجی غیرقانونی جریمه وضع کرد. و اداره‌ای اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ایران روز سه شنبه، هفتم می اعلام کرد، بعد از این، هرکس که کارگران غیرمجاز را استخدام کند، روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معادل حدود بیست دالر، جریمه خواهد شد.

در همین حال، مقامات هشدار داده اند که اگر به این اعلامیه توجه نشود و استخدام کارگران غیرقانونی ادامه یابد، جریمه دو برابر خواهد شد.

از سوی‌هم، براساس گزارش رسانه‌های ایران، جریمه استخدام کارگران خارجی در سال ۱۴۰۲خورشیدی در ازای هر روز ۸۸۴هزار و ۷۱۴تومان بوده است.

گفتنی است که ایران اجازه کار برای کارگران بدون مدرک کار، کارت کار موقت یا پروانه کار را در سراسر این کشور ممنوع کرده است.

همچنین براساس آخرین آمارها در سال گذشته بیش از دو هزار کارگر خارجی در استان البرز و نزدیک به ۲۰۰کارگر در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز، مقامات ایران محدودیت هایی را بر مهاجرین افغان وضع کرده اند که از جمله جلوگیری از ورود افغان ها به ۱۶ شهر ایران و ممنوعیت خریداری دوا و برخی مواد غذایی بدون سند اقامت است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.