خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

موج گرمای شدید در اسپانیا، فرانسه و بریتانیا قربانی گرفت

در بحبوحه موج گرمای شدید با آتش سوزی جنگل های بی شمار در اروپای جنوبی، یک کارمند آتش نشان در اسپانیا هنگام انجام وظیفه جان باخت. بریتانیا برای نخستن بار در تاریخ اش بالاترین درجه حرارت را تجربه می کند.

اسپانیا

اسپانیا از یک هفته به این سو تحت موج گرمای شدید با دمای ۴۴ درجه سانتی گراد در عذاب است. در فرانسه و بریتانیا نیز به روز دوشنبه یک ریکارد افزایش دما پیش‌بینی شده است.

در نزدیک مادرید به روز یک‌شنبه یک مرد ۵۰ ساله در ملا عام در سرک بر اثر گرمازدگی جان باخت. دمای بدن این مرد قربانی به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافته بود.

                            هواپیمای آتش نشان در اسپانیا در حال خاموش کردن جنگل سوزی ها

فرانسه

در فرانسه به روز دوشنبه برای ۱۵ از ۱۰۱ دپارمنت، بخش های اداری درجه هشدار سرخ اعلام شده است. قبل از همه سواحل اتلانتیک و برای نخسین بار منطقه برتاین این کشور از این گرمای شدید متأثر شده اند.

براساس پیش‌بینی ها، ممکن است روز دوشنبه، یکی از گرم ترین ترین روزها در تاریخ کشور باشد. در نیمی از فرانسه انتظار  می‌رود که دمای هوا میان ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

از چند روز به این سو، آتش سوزی های وسیع جنگل ها در مناطق جنوبی اروپا آغاز شده و تا هنوز خاموش نشده اند. در جنوب شهر بوردو در منطقه «بسا درکاشو» ۱۵ هزار هکتار جنگل، قبل از همه جنگل های درخت کاج چتری سوخته اند.

آتش سوزی در شهر لتست دو بوک تا ساحل اتلانتیک رسیده است. در جنوب دو پیلا، یک منطقه جذاب برای جهانگردان، ابر های دود قابل دیدن بود. حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ جهانگرد از روز سه شنبه به بعد مجبور به ترک خیمه گاه های تفریحی و هوتل ها شدند. در این منطقه حالا ۱۷۰۰ کارمند اطفائیه شامل عملیات هستند.

وزارت داخله فرانسه یک‌شنبه شب اعلام کرد که شمار هواپیماهای آتش نشان را از شش به ۹ عدد افزایش می دهد.

بریتانیا

در بریتانیا ممکن است دمای هوا نخست از ۴۰ درجه سانتیگراد تجاوز کند. ادارات برای نخستین بار در تاریخ کشور، زنگ درجه سرخ را به صدا در آوردند. بالاترین دمای هوا در بریتانیا اخیراً در سال ۲۰۱۹ به ۳۸،۷ سانتیگراد رسیده بود.

اعضای بالامقام حکومت این کشور درگرمای شدید کنونی، دلیلی برای نگرانی ندیده اند. بوریس جانسون، نخست وزیر در نشست بحرانی در ارتباط با این مساله، غیر حاضر بود و معاونش دومینیک راب، مردم را فراخواند که از تابش آفتاب «لذت ببرند.»

دانشمندان به این نظر اند که  حوادث غیر معمول آب و هوا مانند موج‌های گرما به دلیل تغییرات اقلیمی، با این شدت و کثرت و تناوب افزایش می یابد.

Input your search keywords and press Enter.