خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان ملل: اکثریت مردم افغانستان به کمک بشردوستانه وابسته هستند

سازمان جهانی مهاجرت گزارش داد که 59 درصد مردم افغانستان برای تامین نیازهای روزمره به کمک‌های اضطراری و جهانی وابسته هستند.

به گزارش خبرگزاری حاما، سازمان جهانی مهاجرت در گزارش اخیر خود اعلام کرد که 24.5 میلیون نفر معادل 60 درصد مردم افغانستان برای گذران عمر به کمک‌های اضطراری و جهانی وابسته هستند.

سازمان جهانی مهاجرت افزود: طی یکسال گذشته تقریبا تمام مردم افغانستان به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، سوءتغذیه، بیکاری و آوارگی فقر را تجربه و این موضوع افغانستان را در معرض فروپاشی قرار داده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل گفته است که مردم در 34 ولایت افغانستان به کمک‌های اضطراری نیاز داشته و ارائه خدمات پایه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و برنامه‌های عمرانی به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته سازمان جهانی مهاجرت، شوک‌های اقتصادی و زیست‌محیطی مداوم منجر به کاهش قابل توجه درآمد، کاهش جریان‌های حواله‌ای و افزایش قیمت‌ها مواد غذایی و سایر کالاها شده است.

این سازمان همچنین گفته است که طی یکسال گذشته به 1.3 میلیون افغان خدمات بهداشتی، مواد غذایی و سایر اقلام بشردوستانه ارائه کرده است.

اخیرا نیز «مارتین گریفیتس» رییس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفته است که افغانستان با فقر مواجه بوده و 6 میلیون از مردم این کشور در معرض قحطی قرار دارند.

وی طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «کشورها هر چه سریعتر باید به توسعه اقتصادی در افغانستان کمک کرده و به صورت فوری برای تهیه لباس، سرپناه و اقلام غذایی در زمستان 770 میلیون دلار به سازمان ملل کمک کنند.»

وی افزوده است که پیش از آن‌که آب‌و‌هوای زمستانی دسترسی به برخی از مناطق کشور را قطع کند، به 154میلیون دلار برای آماده‌سازی منابع ازجمله کمک‌های غذایی نیاز است.

مارتین گریفیتس به شورای امنیت این سازمان گفته است: «فقر در حال عمیق‌تر شدن و جمعیت در حال افزایش است؛ طالبان اما بودجه برای سرمایه‌گذاری در آینده ندارند. برای ما روشن است که برخی از حمایت‌های عمرانی باید از سر گرفته شود.»

Input your search keywords and press Enter.