خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شکایت شماری از شهروندان منطقه سرک هشتادمتره میدان‌هوایی از شهرداری کابل

شماری از شهروندان و رانندگان در منطقه‌ی سرک هشتادمتره میدان‌هوایی در شهر کابل می‌گویند حدود بیست‌روز از بارش باران‌ها می‌گذرد؛ اما هنوز هم بنا بر بی‌توجهی حکومت، بخش از این سرک بر اثر آب‌های‌ ایستاده‌ باران مسدود و شهروندان و رانندگان را بامشکلات زیادی مواجه کرده است.

مشتاق حسین، یکی از باشندگان ناحیه‌ی دهم شهر کابل که مسیر رفت و آمدش از این منطقه است می‌گوید با این که دوهفته از باران‌ها می‌گذرد و یک بخش از این سرک را آب مسدود کرده؛ اما شهرداری کابل تا کنون هیچ اقدامی نه‌کرده‌است.

رانندگان این مسیر می‌گویند که نسبت مسدودشدن این بخش از سرک سبب ایجاد ترفیک و راه‌بندان شده‌است.

نعمت الله بارکزی، سخنگوی شهر داری کابل به خبرگزاری حاما  می‌گوید که این آب بخاطر بارنده‌گی ها نیست؛ بلکه  از کانال های  است که اکنون مسدود شده است، کانال‌های عبور آب در حکومت های پیشین به شکل استندرد ساخته نشده بود باعث آب گیری این منطقه شده‌است.

 بارکزی، همچنان می‌گوید که شهرداری کابل کار ترمیم  و ساخت کانال‌های عبور آب را شروع کرده که ۵۰ ٪  پیشرفته وتا دو هفته‌ی دیگر به اتمام میرسد.

این در حالی است که با اندک باران‌ها ۶۰٪ سرک هشتادمتره میدان هوایی کابل را آب می‌گیرد که شهروندان را با مشکلات بزرگ روبرو می‌سازد؛ این مشکلات در حکومت قبلی هم وجود داشت که آن حکومت با همه توانایی و حمایت نهادهای داخلی و خارجی که داشت نتواست این مشکل را حل کند؛ اما امارت اسلامی طالبان، با اینکه  یک سال از تسلط شان بر کشور میگذرد در چنین زمینه‌ها فعالیت‌های زیادی کرده است؛ اما می‌توانست که این مشکل را تا پایان کار ساخت کانال های عبور آب این منطقه با چند تا تانکر آب‌کشی حل کند که نکرده‌است .

عیسی «بیان» کابل

Input your search keywords and press Enter.