خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک های نقدی برای بیش 224 فامیل های سیلاب زده گان ولسوالی خوشی ولایت لوگر در کابل

در ادامه کمک‌ها به خانواده های آسیب دیده گان ولسوالی خوشی ولایت لوگر، این بار موسسه انکشافی خیریه متحد در کابل برای بیش از 224 خانواده آسیب دیده گان از سیلاب‌های اخیر ولایت پول نقد توزیع نمودند.

به گزارش خبرگزاری حاما: استاد ابوالحسین یاسر موسس و بنیانگذار موسسه انکشافی خیریه متحد در جریان توزیع کمک های پول نقد در کابل گفت، که این کمک‌ها به منظور همکاری با خانواده‌ های متضرر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر توزیع شده است.

آقای یاسر افزود، که سیلاب‌های اخیر در خوشی خسارات جدی مالی را برای باشنده گان آن ولسوالی بر جای گذاشته است.

وی گفت، که همکاری در چنین شرایط مسئولیت همه ما و شما است و باید در این وضعیت همه احساس مسئولیت کنند تا بتوانیم بخش از مشکلات مردم آسیب دیده را برطرف کنیم.

این در حالیست،که در ماه‌ اخیر سیلاب‌های ویرانگر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر سرازیر شد. باشنده گان محل رسانه های محلی، تایید کردند،که در این سیلاب‌ها 22 تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده است‌. همچنان در پی این سیلاب‌ها هزاران جریب زمین تخریب، باغ‌ها از بین رفته است.

موسس و بنیانگذار موسسه انکشافی خیریه متحد می‌گوید، که کمک‌های این بنیاد در صدر کمک‌های مشابه قرار دارد، که به هر خانواد مبلغ ۵ هزار افغانی توزیع شده است.

استاد یاسر گفت، که در کنار کمک‌های مقطعی باید کارهای بنیادی نیز صورت بگیرد،تا خانواده‌ها بتوانند به خودکفایی برسند.

در همین حال شیر حسین یکی از باشنده گان ولسوالی خوشی ولایت لوگر به خبرگزاری حاما، گفت: خسارات وارد شده بر اثر سیلاب‌ها بالاتر از صدهزار دالر است، که مردم نمی‌توانند دوباره خانه‌های شان را آباد نمایند همه‌ی هستی این مردم به فنا رفته و در کمپ های که زنده گی می‌کنیم اصلا سرپناه نمی‌شود گفت،که چون نیاز به سرپناه داریم.

شیر حسین می‌افزاید، که زحمات پدران و بزرگان ما در یک شب تمام اش از بین رفته است، باغ‌ها از بین رفت، زمین‌های ما تخریب شد، هزاران درخت از بین رفته است.

وی از مسولان حکومتی می‌خواهد، که باید برای مردم ولسوالی خوشی زمین‌‌های را که در نزدیک ولسوالی قرار دارد توزیع کنند تا دیگر شاهد چنین فاجعه‌ی بیشتر از این نباشیم.

عبدالقدیر یکی دیگر از باشنده گان خوشی به خبرگزاری حاما، می‌گویند،که جبران خسارات وارده برای مردم خسارات فروانی بالا برده است و چشم امید ما به نهادهای امداد رسان داخلی و خاجی است تا در این شرایط با مردم خوشی کمک و همکاری های همه جانبه نمایند.

وی همچنان گفت،که نیاز بیشتر خانواده ها بهداشت و دارو می‌باشد، زمین هاو خانه‌های مردم تخریب شده است و مردم در خیمه‌ها زنده گی می‌کنند.

گفتنی است، که در ماه‌های اخیر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب‌ها در برخی از ولایات افغانستان تلفات جانی و خسارات مالی بیشتری را در پی داشته است. ولایت لوگر، پروان،دایکندی غزنی و چندین ولایت دیگر از ولایات افغانستان است،که مردم از سیلاب‌ها آسیب‌‌های شدید متضرر شده اند.

در پی جاری شدن این سیلاب‌ها ده‌ها تن کشته،خانه‌های مردم تخریب و هزاران درخت از بین رفته، صدها هزاران جریب زمین تخریب شده و تلفات جانی و مالی بیشتر در  پی داشته است.

سید احمد راشد کاشفی

Input your search keywords and press Enter.