خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

طرح ایستگاه های تاکسی هوایی از سوی حاکم دبی تایید شد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، با طراحی ایستگاه‌های تاکسی هوایی جدید در دبی موافقت کرد تا امارت تبدیل به اولین شهر در جهان با شبکه کاملاً توسعه یافته از حمل و نقل هوایی شود.

شیخ محمد بن راشد در حساب توییتر خود نوشت تاکسی‌های هوایی تا سه سال دیگر در امارات فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

گفته می‌شود حداکثر سرعت تاکسی‌های هوایی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر برد آنها ۲۴۱ کیلومتر است.

تاکسی‌های هوایی یک خلبان و چهار مسافر را در خود جای خواهد داد. شبکه پرتاب اولیه چهار منطقه اصلی را به هم متصل می کند: نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دبی، مرکز شهر دبی، پالم جمیرا و دبی مارینا.

نخست وزیر امارات روز یکشنبه با حضور در روز افتتاحیه اجلاس جهانی حکمرانی (WGS) این طرح را تایید کرد. بر اساس ویدئویی که او منتشر کرده است، اداره راه و ترابری با شرکت‌های پیشرو Skyports Infrastructure و Joby Aviation برای طراحی و توسعه زیرساخت‌ها برای راه اندازی عملیات برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) تا سال ۲۰۲۶ همکاری کرده است.

در این ویدئو، تاکسی‌های هوایی از کنار مکان‌های دیدنی محبوب دبی مانند برج خلیفه، دبی فریم و برج العرب عبور می کنند.

امارات قصد دارد سفرهای شهری را با آلایندگی صفر ارائه دهد. غرفه اداره راه و ترابری امارات در اجلاس جهانی حکمرانی دارای یک شبیه‌ساز است که به افراد اجازه می‌دهد تاکسی‌های پرنده را تجربه کنند.

ایستگاه‌های تاکسی هوایی نوع جدید و مبتکرانه‌ای از زیرساخت‌ها هستند که از امکانات مختلفی شامل مناطق برخاست و فرود، یک منطقه اختصاصی برای مسافران و رویه‌های امنیتی و امکانات شارژ الکتریکی تشکیل شده است.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.