خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

تأکید جمهوری اسلامی ایران بر همکاری در بخش صحت با افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه شب گذشته با نشر خبرنامه‌ای گفته است که داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی با عین الاهی، وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی ایران ، در آن کشور دیدار کرد.

خبر گزاری حاما: شب چهار شنبه ۲۶ دلو وزارت صحت عامه ا.ا.ا در خبر نامه یی اعلام کرد که با وزیر صحت عامه ایران درباره همکاری های دو جانبه در مورد همکاری در بخش صحت گفتگو کرده اند.
در این دیدار که مولوی فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان درایران نیز اشتراک داشت علاوه بر همکاری های دوجانبه در بخش صحت، در مورد شفاخانه تخصصی 200 بستر مریضان قلبی در بامیان، مرکز تخصصی تداوی سرطان در کابل ، آموزش پرسونل صحی ، همکاری در زمینه صحت مهاجرین افغان و تداوی امراض چشم بحث شد.

داکتر قلندرعباد سرپرست وزارت صحت عامه امارت اسلامی از وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که به خاطر تقویت دو جانبه بخش صحت به کابل سفر کند.

در این نشست وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی ایران مشارکت و همکاری های دوجانبه در بخش صحت را میان دو کشور را ضروری خواند.

وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی ایران افزود که کار شفاخانه 200 بستر امراض قلبی بامیان تکمیل شده و به زودی تجهیزات به آن ارسال خواهد شد.

این در حالی است که امروز (پنج‌شنبه ۲۷ دلو) قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه پس از سفر به ایران دوباره به کابل بازگشته است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.