خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

افتتاح کتاب خانه عامه از سوی جوانان در ولسوالی یکاولنگ

شمار از جوانان کتاب‌خانه‌ای را در ولسوالی یکاولنگ نمبر۱ افتتاح کرد

شماری از جوانان در ولسوالی یکاولنگ نمبر ۱ بامیان، کتاب‌خانه‌ای را به هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی ایجاد کرده اند.

خبرگزاری حاما: دیروز (دو شنبه ۱۵ حوت) شمار از جوانان در ولسوالی یکاولنگ کتاب‌خانه‌ای به نام 《کتاب‌خانه‌ای فرهنگی کاتب》با حضور ده‌ها تن از باشندگان محل و فرهنگیان، افتتاح کرد.

نسیمه بیگ‌زاد، یکی از بنیان‌گذاران این کتاب‌خانه می‌گوید‌: این کتاب‌خانه به هدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی عامه در این منطقه‌ دورافتاده، تأسیس شده است.

بانو بیگ‌زاد می‌افزاید که کارزار جمع‌آوری کتاب برای کتاب‌خانه‌ فرهنگی کاتب، تابستان امسال آغاز شده بود که در این مدت بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب در بخش‌های مختلف، از ولایت‌های بامیان، کابل، هرات، بلخ و سایر ولایت‌ها جمع‌آوری شده است.

او می‌گوید که در گذشته در این منطقه هیچ کتاب‌خانه‌‌ای وجود نداشت و با ایجاد کتاب‌خانه‌، علاقه‌مندی جوانان به ویژه دختران محروم از آموزش، به مطالعه و کتاب‌خوانی افزایش یافته است؛ طوری که از آغاز فعالیت این کتاب‌خانه در اوایل امسال، دست‌کم ۴۸۰ تن کتاب به امانت گرفته اند و این کتاب‌خانه با ابتکار فرهنگیان این ولایت و بدون هم‌کاری حکومت ایجاد شده است. او از مسئولان می‌خواهد که در راستای غنی‌سازی، مکان کتاب‌خانه و معاش کتاب‌دار، آنان را یاری کنند.

در همین حال، باشندگان محل با ابراز خرسندی از گشایش این کتاب‌خانه، می‌گویند که با ایجاد این کتاب‌خانه، بخشی از مشکلات شان که عدم دست‌رسی به کتاب‌های مورد نیاز، حل شده است.

این در حالی است که نزدیک به یک‌ ماه پیش کتاب‌خانه‌ ای ویژه زنان زیر نام «کاج» با ابتکار یک بانو، در مرکز بامیان گشایش یافته بود.
محمد عیسی بیان
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.