خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ناسا: سیاره جدید کشف شده،با کره زمین برخورد خواهد کرد

ناسا اعلام کرد احتمالات وجود دارد که، سیاره جدیدی که به تازگی کشف شده، در روز ولنتاین ۲۰۴۶ میلادی با کره زمین برخورد کند

به گزارش خبرگزاری حاما و به نقل از ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضای ایالات متحده، (ناسا) امروز ۲۱ حوت سال روان اعلام کرد احتمال کمی وجود دارد که سیاره جدیدی که به تازگی کشف شده، در روز ولنتاین ۲۰۴۶ میلادی با کره زمین برخورد کند.

بر اساس محاسبات ناسا، انتظار می‌رود نزدیک‌ترین فاصلۀ این سیاره با زمین حدود ۱.۱ میلیون مایل (۱.۸ میلیون کیلومتر) باشد، چنان‌چه با زمین برخورد کند، منطقه‌ای به بزرگی یک استخر شنای المپیک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
نام این سیاره «2023 DW» است و دانشمندان ناسا می‌گویند احتمال برخورد آن با زمین تقریباً ۱ در ۵۶۰ است.

با این وجود دانشمندان هنوز در حال جمع‌آوری داده‌ها هستند که به گفته آنها ممکن است پیش‌بینی‌هایشان تغییر کند.

دیوید فارنوچیا، کارشناس فضا در گفتگو با سی‌ان‌ان در این باره گفت: «نگرانی درباره این شیء وجود ندارد. در واقع در صورت برخورد آن با زمین نیز اتفاقی مانند نابودی دایناسورها در ۶۶ میلیون سال پیش روی نخواهد داد.»

با این وجود محل اصابت احتمالی این سیارک با زمین، یک منطقه شهری یا پرجمعیت باشد، صدمات قابل توجهی به جا خواهد گذاشت. به همین دلیل دانشمندان سالهاست که، خود را برای رویارویی با چنین حوادثی آماده می‌کنند.

این در حال‌است که ناسا پیش از این در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که با موفقیت توانسته‌اند مسیر یک سیاره کوچک را که در حال برخورد به یک فضاپیما بود، تغییر دهند.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.