خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سعودی:با رقیب های نفتی خود معامله نخواهد کرد

سعودی:با رقیب های نفتی خود معامله نخواهد کرد

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت است که این کشور با کشور های که براس نفت قیمت تعیین میکند معامله نخواهد کرد و تعیین نمودن قیمت برای نفت به ناچار منجر به بی‌ثباتی بازار خواهد شد.

خبرگزاری حاما شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی سعودی دیروز چهار شنبه، ۲۴ گفته است که این با کشورهایی که برای نفت ما سقف قیمت تعیین می‌کنند معامله نخواهد کرد.

وزیر انرژی سعودی گفت: «عوامل زیادی وجود دارد که بر روند بازار تاثیر می‌گذارد و برآوردها نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی امسال و سال آینده به رشد خود ادامه دهد، اما هنوز درباره سرعت رشد ابهام وجود دارد. چین اخیرا روند بهبودی اقتصادی را پس از مرحله بحران طولانی مدت بیماری همه‌گیر کووید-19، آغاز کرده است اما با این حال زمان لازم برای بهبودی کامل اقتصادی هنوز مشخص نیست».

او افزود: «بهبود اقتصادی باعث فشار تورمی می‌شود و این ممکن است بانک‌های مرکزی را وادار کند تا تلاش‌ خود را برای کنترل تورم تشدید کنند.»

او ادامه داد، تنها اقدامی که می‌توان در چنین شرایطی دنبال کرد حفظ توافق اکتبر گذشته در اوپک پلاس است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در پایان این مصاحبه گفت: «بنابراین اگر سقف قیمتی برای صادرات نفت پادشاهی سعودی در نظر گرفته شود، به هیچ کشوری که برای عرضه ما سقف قیمت بگذارد، نفت نمی‌فروشیم و تولید نفت را کاهش می‌دهیم و اگر کشورهای دیگر نیز همین اقدام را انجام دهند، تعجب نخواهم کرد».

او با اشاره به رشد اقتصاد جهانی در سال‌های آینده گفت: «ما در سعودی به طور فعال وارد عمل شده‌ایم تا ظرفیت تولید خود را تا سال 2027 به 13.3 میلیون بشکه در روز افزایش دهیم و کار روی این توسعه هم اکنون در مرحله مهندسی است و انتظار می‌رود اولین افزایش تولید این توسعه در سال 2025 اجرایی خواهد شد».

محمد عیسی بیان
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.