خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

نی: سال ۱۴۰۱ برای جامعه‌ رسانه‌ای کشور ناامیدکننده و پر از چالش بود

نی: سال ۱۴۰۱ برای جامعه‌ رسانه‌ای کشور ناامیدکننده و پر از چالش بود

نهاد حامی رسانه های آزاد افغانستان (نی ) میگوید سال ۱۴۰۱ سال ناامید کننده و پر از چالش برای خبرنگاران و رسانه ها بود.

خبرگزاری حاما: نهاد ( نی) حامی رسانه‌های آزاد افغانستان دیروز (یک‌شنبه، ۲۸ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است سال که گذشت ( ۱۴۰۱ ) فضای کار رسانه ای و اطلاع رسانی خالی از چالش ها و مشکلات نبود.

این نهاد افزوده است که سال ۱۴۰۱ برای جامعه رسانه ای سال غم انگیز و دل خراش بود.

نهاد نی اضافه کرده است که در این سال گذشته خبرنگاران در کشور مصوونیت جانی و روانی نداشت که روز های اخیر سال شاهد اوج گیری خشونت ها در مقابل خبرنگاران بودیم.

این نهاد بیان کرده است که این سال برای خبرنگاران اتفاق های درد ناکی برای جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران اتفاق افتاده است که تعداد از خبرنگاران جان های شان را از دست دادند و تعداد دیگری وظایف شان را از دست دادند و مجبور به ترک وطن شدند.

نهاد پشتیبان رسانه‌های آزاد افغانستان، تأکید کرده است که انتظار دارد نهادهای بین‌المللی و پشتیبان رسانه‌ها و خبرنگاران، با ادامه‌ی تعهدات پیشین خویش، جامعه‌ی رسانه‌ای و خبرنگاری افغانستان را پشتیبانی کنند «تا دیگر شاهد توقف نشرات رسانه‌ها و بی‌کارشدن خبرنگاران نباشیم.»

نی، هم‌چنان از مقام‌های مسئول خواسته است که در باره‌ی وضعیت امنیتی و مصونیت خبرنگاران، اقدام‌های لازم را روی دست گیرند.

گفتنی است که در یک سال گذشته، شماری از رسانه‌ها در افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی و وضع محدودیت‌ها از سوی امارت اسلامی، دروازه‌های شان را بسته و صدها خبرنگار و کارمند رسانه‌ای هم در نتیجه‌ی آن بی‌کار شده اند.
محمد عیسی بیان
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.