خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حمله پهبادی بالای کاخ کرملین خنثی شد

حمله پهبادی بالای کاخ کرملین خنثی شد

کاخ کرملین از حمله دو پهپاد با هدف ترور ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه خبر داده است.

خبرگزاری حاما: کاخ کرملین ناوقت روز گذشته گفته است که دو پهپاد که قصد ترور ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه  را داشتند با استفاده به موقع از سیستم‌های جنگ الکترونیکی خنثی شدند.

کرملین در مورد این حمله پهپادی ناموفق عنوان کرد: «این یک حمله تروریستی از پیش برنامه‌ریزی شده بود که خوشبختانه با هوشیاری تیم ضد تروریست کاخ کرملین این حمله خنثی شده و هیچ تلفات و خساراتی در نتیجه این حمله و سقوط بقایای پهپادها در محوطه رخ نداده است.»

وی درخصوص این تصمیم عنوان کرد: «برای امنیت بیشتر تصمیم گرفتیم که از امروز ممنوعیت استفاده از پهپادها را به مرحله اجرا برسانیم و در موارد به خصوص و ضروری تصمیم‌گیری برای دادن مجوز با مقامات خواهد بود.»

طبق گزارش کرملین شب گذشته مقامات اوکراینی تلاش ناموفق در ترور پوتین داشت. براساس اطلاعات دریافت شده، اوکراینی‌ها محل اقامت ریاست جمهوری روسیه را هدف حمله پهپادی قرار دادند که این اقدام آن‌ها نتیجه‌ای را در بر نداشت.

کرملین درخصوص ترور ناموفق اعلام کرد: «روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که اقدامی تلافی جویانه علیه تلاش‌های کی‌یف در حمله به کرملین انجام دهد. ضمن اینکه ولادیمیر پوتین برنامه‌های کاری خود را به هیچ عنوان لغو نکرده و مثل گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.»

محمدعیسی بیان

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.