خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

وزیر خارجه آمریکا:واشنگتن نمی‌تواند ادعای کرملین را درباره سوقصد به جان پوتین تایید کند

وزیر خارجه آمریکا:واشنگتن نمی‌تواند ادعای کرملین را درباره سوقصد به جان پوتین تایید کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می گوید:وزیر خارجه آمریکا:واشنگتن نمی‌تواند ادعای کرملین را درباره سوقصد به جان پوتین تایید کند

خبرگزاری حاما: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، چهارشنبه، سوم مه (۱۳ ثور)، گفت آمریکا نمی‌تواند ادعای مسکو را مبنی بر تلاش اوکراین برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری این کشور روسیه، تایید کند. او افزود که آمریکا به ادعاهای کرملین با دیده تردید می‌نگرد. کی‌یف اتهام تلاش برای ترور پوتین را تکذیب کرد و مدعی شد که این حمله را «نیروهای مقاومت محلی» انجام داده‌اند و حالا کرملین می‌خواهد به بهانه آن، شهروندان غیرنظامی اوکراین را هدف بگیرد.

بلینکن سپس با این پرسش مواجه شد که اگر اوکراین تصمیم بگیرد که به خاک روسیه حمله کند، آیا آمریکا از آن انتقاد خواهد کرد یا نه. وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد که کی‌یف حق دارد تصمیم بگیرد که چطور از خودش دفاع کند.

بلینکن که در نشست «روز جهانی آزادی مطبوعات» به میزبانی روزنامه «واشنگتن‌پست»سخن می‌گفت، همچنین پیش‌بینی کرد که عملکرد اوکراین در ضدحمله پیش رو علیه روسیه بهتر از آنچه باشد که در اسنادی که اخیرا از آمریکا درز کرد، تصویر شده بود. او ابراز اطمینان کرد که نیروهای اوکراین به‌رغم چالش‌های نظامی موجود، قادر به بازپس‌گیری برخی از سرزمین‌های اشغالی خود خواهند بود. بلینکن تاکید کرد که دیدگاه‌های موجود در اسناد درزکرده، متعلق به «یک زمان مشخص بوده‌اند» و ارزیابی در طول زمان تغییر می‌کند. این اسناد عموما متعلق به ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی بودند.

نیلوفر موسوی
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.