خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

افغانستان مبدأ یک محموله بزرگ مت‌آمفتامین در دریای هند 

افغانستان مبدأ یک محموله بزرگ مت‌آمفتامین در دریای هند

خبرگزاری حاما: این سومین محموله بزرگ‌ مواد مخدر طی دوسال گذشته است که از افغانستان به مقصد هند، سریلانکا و مالدیو قاچاق می‌شود – Onmanorama

آژانس مبارزه با مواد مخدر هند (NCB) اعلام کرد که در یک عملیات مشترک با نیروی دریایی، یک محموله بزرگ مواد مخدر را که مبدا آن افغانستان اعلام شده، کشف و ضبط کرده است.

مقام‌های این آژانس روز شنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۳ مه)، در یک نشست خبری اعلام کردند که این بزرگ‌ترین محموله‌ مواد مخدر است که تاکنون در هند کشف شده است. به گفته‌ آن‌ها، این محموله شامل دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مت‌آمفتامین می‌شود که ارزش آن حدود ۱۲ هزار کرور هندی است.

«اکونومیک تایمز» که یک نشریه هندی است، گزارش داد این عملیات مشترک آژانس مبارزه با مواد مخدر و نیروی دریایی هند در آب‌های هند در امتداد ساحل کرالا انجام شده و در ارتباط با قاچاق این محموله‌ بزرگ مواد مخدر، یک شهروند پاکستانی نیز دستگیر شده است.

به نوشته‌ این نشریه‌، محموله توقیف‌شده سومین محموله بزرگ‌ مواد مخدر طی یک سال و نیم گذشته است که از افغانستان به مقصد هند، سریلانکا و مالدیو قاچاق می‌شود.

نیروی دریای هند گفت که طی عملیات‌های مشابه در یک سال‌ونیم گذشته از طریق آب‌های جنوبی این کشور، تاکنون حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مت‌آمفتامین، ۵۰۰ کیلوگرم هروئین و ۵۲۹ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شده است.

Input your search keywords and press Enter.