خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

آمریکا در پشت صحنه جنگ اوکراین و روسیه چه نقشی دارد؟

آمریکا در پشت صحنه جنگ اوکراین و روسیه چه نقشی دارد؟

جنگ آمریکا و روسیه اما قربانی این جنگ مردم اوکراین بوده است؛ یک سناتور آمریکایی گفته است که پولی را که خرج جنگ اوکراین می‌کنیم بهترین هزینه است.

حقیقت این جنگ‌، جنگ روسیه و آمریکا است نه جنگ روسیه و اوکراین اما قربانی اصلی این جنگ هزاران شهروند اوکراینی بوده است.
جنگ که امروز در اوکراین بین روسیه و اوکراین جریان دارد در حقیقت جنگ پول آمریکا با روسیه است.

لیندزی گراهام سناتور آمریکایی گفته است: آمریکا پولی را که در جنگ‌اوکراین خرچ میکند بهترین هزینه است و حقیقت این است که تنها چیزی که برای رهبران روسیه هیچ ارزشی ندارد، جان سربازان روسی است.»

باید بگویم که آمریکا با پول‌اش هزاران تن را در اوکراین به کشتن داد و حرفی که سناتور آمریکا گفته است که تنها چیزی که برای رهبران روسیه ارزش ندارد جان سرباز است اما هیچ جنگ بدون تلفات و خسارات نیست اما اینجا مهم این است و باید همه بداند که آمریکا در هر سرزمین که قدم گذاشته غیر از بد بختی، رنج، قتل، کشتار، تربیتی گروه های افراطی و تروریستی چیزی دیگری در پی نداشت که نمونه های زیاد دارد، عراق، افغانستان…. و جنگ اوکراین با روسیه هم جنگ آمریکا با روسیه است.

آمریکا با قدم گذاشتن به افغانستان و نهادینه کردن دیموکراسی و آزادی بیان… خون ملت را چشید و هزاران شهروند به شمول جوانان، زنان و کودکان به کام مرگ فرستاد.
جنگ‌ که امروز در اوکراین پیوسته و جریان ندارد دقیقن و دقیقن شبه به جنگ ۲۰ ساله افغانستان است؛ آمریکا در طول حضور ۲۰ ساله اش از یک سو حکومت پیشین را کمی نظامی و مالی میکرد و از سوی دیگر با ایجاد گروه های همچو داعش و دیگر گروهای مخالف را در برابر نظام تقویت میکرد که نتیجه حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان قتل هزاران سرباز که با هزاران آرزو به زیر خاک شد، سقوط نظام جمهوری که با توافق آمریکا با با گروه مخالف دولت( طالبان ) و تسلیم دهی نظام به دست گروه گروه مخالف، کشیدن معادین کشور و انتقال آن به خارج از کشور و … و خلاصه اینکه آمریکا با پول‌اش در افغانستان هزاران بدبختی را به بار آورد و یکی را به جان دیگری انداخت. سوریه کشور دیگری که امریکا قدم گذاشت و گروه تروریستی داعش را در آن کشور تقویت و این کشور که از لحاظ زیبایی به نام عروسی شهر ها معروف بود به یک مخروبه مبدل کرد.

جنگ اوکراین هم یکی از پلان و پروژه های آمریکا بود که بنابر دلایل های خاص با وقوع پیوست که یکی از دلایل شان را هم میتوان گفت که پس از بیرون شدن نیروهای آمریکا از افغانستان آمریکا به این ترس بود که روسیه به افغانستان نیاید و بناً اوکراین را در برابر روسیه ایستاد کرد تا روسیه با او مصروف شود و نتواند با افغانستان وارد کدام گفت‌گو شوند.
و براساس همین ایده، اوکراین که یکی از کشور های زیر دست آمریکا بود را با روسیه روبرو کرد و از طریق رسانه های که با آمریکا هم‌پیمان بود روسیه را تحریک کرد و نتیجه این جنگ‌ تلف شدن زیاد از سربازان دو طرف و شهروندان اوکراینی، مهاجر شدن چند میلیون شهروند ابن کشور، تخریب زیر ساخت ها و شهر های اوکراین اما طرف های اصلی جنگ هیچ گونه آسیب های به کشور و شهر شان نرسیده اند.

محمدعیسی بیان

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.