خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

روزی که جهان در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت

روزی که جهان در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت

در تاریخ ۸ آوریل سال ۲۰۲۴، یک خورشیدگرفتگی وحشتناک در میانه روز خواهد رخ داد که در نتیجه آن تمامی نقاط زمینی که در محدوده آن قرار دارند به تاریکی فرو می‌روند.

خبرگزاری حاما: با محو شدن خورشید در آن روز، تاریکی در طول روز کاهش خواهد یافت و ستاره‌ها و سیارات در آسمان به خوبی قابل مشاهده خواهند بود.

در این خورشیدگرفتگی، دنباله‌دار ۱۲P/Pons-Brooks در نزدیکی خورشید قرار خواهد گرفت. این دنباله‌داربا چشم غیرمسلح در حالت عادی قابل مشاهده نیست، اما با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ، می‌توان آن را مشاهده کرد.

این دنباله‌دار دوره کمی بیش از ۷۰ سالی دارد و در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۴، به نزدیک‌ترین نقطه خود به خورشید در مدار خود می‌رسد. در این تاریخ، دنباله‌دار در حدود ۱.۶۱ واحد نجومی یا حدود ۱۵۰ میلیون مایل از زمین و در سمت مخالف خورشید قرار خواهد گرفت.

دیو ویکسلمن، عکاس نجومی و اخترشناس آماتور، مکان دنباله‌دار را در تاریخ و زمان خورشیدگرفتگی کشف کرده است. او به کمک نرم افزار SkySafari، مکان دنباله‌دار را در نزدیکی مشتری و در حدود ۲۴.۵ درجه از خورشید پیدا کرده است. این بدان معناست که دنباله‌دار در ماه گرفتگی، برای کسانی که از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ استفاده میکنند، یا با دوربین عکاسی صحنه را ثبت کنند، قابل مشاهده خواهد بود.

با توجه به اینکه پونز بروکس در اوج درخشندگی خود قرار دارد، این فرصت مناسبی برای مشاهده آسمانی‌های آسمانی است. این دنباله‌دار با افزایش نزدیکی به خورشید، درخشندگی و شدت بیشتری پیدا می‌کند و به دلیل نزدیکی خود به زمین، برای علاقه‌مندان به فلک‌نگری و عکاسی، فرصتی برای مشاهده‌ی شگفت‌انگیز فراهم می‌کند.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.