خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

وزارت صحت عامه: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار واقعه ‘گازگرفتگی توسط سگ در کشور ثبت شده است

وزارت صحت عامه: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار واقعه ‘گازگرفتگی توسط سگ در کشور ثبت شده است

مسوولین در وزارت صحت عامه از افزایش واقعات سگ گزیدگی خبر داده میگویند که بودجه و واکسین کافی برای پوشش افراد مبتلا به این بیماری در کشور وجود ندارد.

خبرگزاری حاما: داکتر فخرالدین ستانکزی مسئول عمومی امراض زئونوز وزارت صحت عامه گفت که در سال ۱۴۰۱ واقعات مجموعی سگ گزیدگی به ۳۳۰۸۹ تن میرسد که ۱۸ تن آنها از اثر این بیماری جان باخته اند.

به اساس معلومات منبع از میان آمار ثبت شده ۱۵۴۲۱ تن را مردان ۶۶۲۱ تن زنان و ۱۱۰۴۷ تن را کودکان تشکیل میدهند.

وی افزود که در میان واقعات ثبت شده کابل با ثبت ۳۶۴۷ واقعه سگ گزیدگی در ردیف اول، ننگرهار با ثبت ۳۴۰۲ واقعه ردیف دوم و پکتیا با ثبت ۳۳۷۱ واقعا ردیف سوم قرار دارد.

او هرچند واقعات سال جاری را ارائه نکرد اما گفت:«در سال های اخیر واقعات سگ گزیدگی زیاد شده است زیرا سطح آگاهی مردم در مورد این بیماری و سگ ها بسیار پایین است.»

از سوی دیگر محمد فرید واثق واکسیناتور شفاخانه انتانی شهر کابل از بلند بودن آمار واقعات سگ گزیدگی در شهر کابل سخن زده میگوید که از اول حمل سال روان تاکنون به تعداد ۱۲۸۶ واقعه سگ گزیدگی در این شفاخانه ثبت شده است اما تاکنون آمار تلفات ناشی از سگ گزیدگی در این شفاخانه به ثبت نرسیده است.

این در حالی است که چندی قبل شاروالی کابل کار جمع آوری سگ های ولگرد را در کابل و ولایات آغاز کرده بود که پس از چند روز دوباره متوقف گردید.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.