خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کشف بزرگترین گنجینه باستانی منطقه مدیترانه از عصر برنز در قبرس

کشف بزرگترین گنجینه باستانی منطقه مدیترانه از عصر برنز در قبرس

باستان‌شناسان با کاوش در قبرس، مقبره‌های متعلق به عصر برنز را کشف کرده‌اند که مملو از طلا و سنگ‌های قیمتی است.

خبرگزاری حاما:براساس گزارش «ynetnews»، مقبره‌های کشف شده که متعلق به عصر برنز است و مملو از طلا و سنگ‌های قیمتی است ، در زمره برخی از غنی‌ترین مقبره‌های کشف‌شده در مدیترانه قرار دارند.

باستان‌شناسان در این قبرها، صدها اثر باستانی از جمله سربند‌های ساخته شده از طلا با نقش برجسته‌ای از گاونر، غزال، شیر و گل است که گمان می‌رود در مصر ساخته و به قبرس منتقل شده بودند

به همین سبب، این مقبره‌های عصر برنز در میان غنی‌ترین مقبره‌هایی هستند که تاکنون در منطقه مدیترانه یافت شدند.

به گفته باستان‌شناسان، هر یک از این مقبره‌ها دارای چند اتاقک بود که به کمک یک گذرگاه باریک به سطح زمین متصل می‌شد در این مقبره‌ها بقایای چند نفر از یک جمله زنی کشف شد که به همراه کودک یک‌ساله دفن شده بود.

باستان‌شناسان همچنین معتقد هستند که ثروتی که در این قبرها کشف شده است، حاصل شد از تجارت مس بود که در آن زمان فلز مهمی برای ساخت برنز به حساب می‌آمد.

همچنین بسیاری از آثار تاریخی که در مقبره‌ها کشف شده‌اند، به عنوان تولیدات سایر تمدن‌های این منطقه همچون «مینوسی»‌های «کرت»، مقدونی‌های یونان و مصریان باستان به قبرس وارد شده بودند.

در دو مورد از این مقبره‌ها بیش از ۵۰۰ شیء‌ تاریخی از جمله ظرف‌های سفالین ساخته‌شده در «کرت»، «یونان»‌ و «ساردینیا»‌، جواهراتی ساخته‌شده از کهرباهای منطقه «بالتیک»،‌ سنگ‌های قیمتی‌ همچون لاجوردهای افغانستان و عقیق‌های جگری هندوستان،‌ آینه‌های برنز،‌ خنجر، چاقو و تیر کشف شد.

پیش‌بینی می‌شود که این مقبره‌ها به افراد سلطنتی تعلق داشته باشند،‌ اما از نوع دولتی که در آن زمان بر قبرس حکومت می‌کرد، اطلاعات بسیاری کمی وجود دارد.

گفتنی است که باستان‌شناسان کاوش در مرکز تجارت عصر برنز واقع در سواحل جنوبی قبرس را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و مقبره‌های اشراف‌زادگان را که قدمت ۳ هزا ساله دارد، در سال جاری میلادی کشف کرده‌اند.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.