خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شرکت «اوشن‌گیت»: تا سال 2050 انسان به سیاره زهره سفر خواهد کرد

شرکت «اوشن‌گیت»: تا سال 2050 انسان به سیاره زهره سفر خواهد کرد

خبرگزاری حاما: یکی از بنیانگذاران شرکت «اوشن‌گیت»، مالک زیردریایی تیتان که ماه گذشته همراه با پنج سرنشین در سفری به اعماق دریا از درون منفجر شد قصد دارد تا سال ۲۰۵۰، یک هزار نفر را به سیاره زهره بفرستد.

گیرمو سونلاین، یکی از بنیانگذاران اوشن گیت گفت که این شرکت در حال حاضر روی سازماندهی سفرهای تفریحی به زهره تا سال ۲۰۵۰ کار می‌کند.

گیرمو سونلاین در ژوئن گذشته دوست و همکار خود استاکتون راش را در حادثه زیردریایی تایتان از دست داد، با این حال اجازه نمی‌دهد وقایع اخیر جاه‌طلبی‌های وی را خدشه‌دار کنند.

گیلرمو سونلاین که در سال ۲۰۱۳ از اوشن گیت جدا شده است، در سال ۲۰۰۹ اوشن گیت را به همراه «استاکتون راش» تاسیس کرد.

این مدیر سابق اوشن گیت وعده داده است، سفر دستکم ۱۰۰ انسان به سیاره زهره تا سال ۲۰۵۰ امکان‌پذیر است.

سونلاین که از ۱۱ سالگی چنین رویایی را در سر داشته، معتقد است این پروژه بسیار ساده‌تر از فرستادن یک میلیون انسان به مریخ است.

دمای بالا، فشار اتمسفر و جو نامناسب، این سیاره را برای انسان غیر قابل‌ سکونت کرده، با این حال تحقیقات نشان می‌دهند قسمتی از جو زهره در حدود ۳۰ مایلی سطح دارای دما و فشار قابل تحمل برای انسان است.

با تکیه بر این موضوع، سونلاین قصد تأسیس یک ایستگاه فضایی شناور و انتقال انسان به این منطقه را دارد. او همچنین تأکید کرد برای عملی کردن این پروژه به دنبال توسعه تکنیک‌هایی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی بدون کمک سازمان‌های دولتی خواهد بود.

Input your search keywords and press Enter.