خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مسابقات جام کریکت آسیا؛ افغانستان به مصاف سریلانکا می‌رود

مسابقات جام کریکت آسیا؛ افغانستان به مصاف سریلانکا می‌رود

تیم ملی کریکت افغانستان بعد از شکست در برابر بنگلادش اینبار با سریلانکا قهرمان جام آسیا روبرو می‌شود.

خبرگزاری حاما: سریلانکا که بازی اول خود در برابر بنگلادش را برنده شده اگر در برابر تیم افغانستان پیروز شود جایگاه خود را میان چهار تیم برتر نیرومندتر خواهد ساخت.

مادوشکا بالاسوریا کارشناس کریکت در یک گزارش “کرک انفو” نوشته که افغانستان برای صعود به مرحلۀ چهار تیم برتر باید سریلانکا را با تفاوت زیاد شکست دهد.

او می افزاید که اگر تیم افغانستان تا ۲۷۵ امتیاز کسب کند تیم سریلانکا را باید با تفاوت حداقل ۶۵ رنز شکست دهد یا برعکس افغانستان هر هدفی که از سوی تیم رقیب برایش تعیین شود باید آنرا تا اوور ۳۵ یا قبل از آن برآورده سازد.

به این ترتیب، راهیابی تیم افغانستان به مرحله چهار تیم برتر دشوار به نظر می‌رسد.

اما رئیس احمدزی معاون مربی تیم کریکت افغانستان می‌گوید او به تیم خود باور دارد. او در بارۀ بازی با تیم سریلانکا به خبرنگاران چنین گفت: “چنان نیست طوریکه برخی علاقمندان کریکت فکر می‌کنند که ما برخی تیم‌ها را تصادفی شکست می‌دهیم. ما در این اواخر هر دو تیم، بنگلادش و سریلانکا را شکست دادیم. پس ما می‌توانیم که هر تیم را شکست دهیم و به دور بعدی راه یابیم.”

 بازی امروز ساعت دو بجه بعد از ظهر به وقت کابل در ستودیوم قذافی در لاهور آغاز می‌شود.

این ستودیوم گفته می‌شود که برای بتینگ “توپ زنی” بیشتر مناسب است.

تیم‌های کریکت افغانستان و سریلانکا قبل از این ۵ بار در بازی‌های بین المللی یکروزه با هم روبرو شده اند که ۳-۲ به نفع سریلانکا تمام شده است.

اما تیم سریلانکا از جمله یازده بازی که در این اواخر داشته هیچ یکی را نباخته است و این در حالی است که تیم افغانستان در ۵ بازی اخیر خود هیچ یکی را برنده نشده است.

برخی بازیکنان تیم افغانستان هنوز وارد میدان نشده اند، از جمله نوراحمد که توپ انداز آهسته است و توپ زن ریاض حسن که توقع می‌رود آنها در این بازی شامل خواهند شد.

مسابقات جام آسیا با میزبانی مشترک پاکستان و سریلانکا آغاز شده و بعد از بازی امروز میان سریلانکا و افغانستان وارد مرحلۀ چهار تیم برتر خواهد شد.

تیم‌های افغانستان، پاکستان، هند، بنگلادش، نیپال و سریلانکا در مسابقات این جام اشتراک دارند.

این در حالی است که روز (یکشنبه ۱۲ سنبله) تیم کریکت افغانستان با تفاوت ۸۹ دوش از سوی تیم بنگلادش شکست خورده بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.