خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

منع سفر شهروندان ۵۶ کشور به افغانستان

۵۶ کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان سفر شهروندانش در افغانستان را منع کرد

منع سفر شهروندان ۵۶ کشور به افغانستان ،دفتر کشور های مشترک المنافع از شهروندان اش خواسته اند که در جریان ماه رمضان به افغانستان سفر نکند

خبرگزاری حاما: دفتر کشورهای مشترک المنافع و بریتانیا روز چهارشنبه، ۲ حمل در یک اعلامیه‌ای از شهروندانش خواسته است که در جریان ماه مبارک رمضان از سفر در افغانستان خود داری کند.

در اعلامیه‌ای دفتر کشور های مشترک المنافع آمده است که وضعیت امنیتی افغانستان هنوز هم بحرانی است و در جریان مراسم مذهبی مانند ماه رمضان خطر حملات تروریستی وجود دارد.

در ادامه آمده که اگر شهروندی از بریتانیا و ۵۵ کشور مشترک المنافع، ماه رمضان به افغانستان سفر می‌کند، باید رهنمایی دقیق شود که خودش را خاموش نگهدارد، از رفتن به مکان‌های مزدحم جلوگیری کند و ضمن توجه زیاد به امنیت خود، در مراسم مذهبی با اشتراک شمار زیادی از مردم، حضور نیابد.

در اعلامیه دیروز چهارشنبه آمده که خطر بازداشت شهروندان بریتانیا در افغانستان بیشتر است و شاید هم که از توقیف آنها، دولت بریتانیا آگاه نشود.

گفتنی است که کشور‌های مختلف در پنج قاره جهان عضویت کممنویلته یا مشترک المنافع را دارند.
در آسیا، هند، پاکستان و بنگلادش در میان اعضا شامل اند و در کشورهای دیگر مطرح جهان، استرالیا، کانادا و نیوزیلند عضویت کشورهای مشترک المنافع را دارند.
محمد عیسی بیان
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.