خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان ملل از حمایت زنان افغانستان در بخش سرمایه‌گذاری خبر داد !

سازمان ملل از حمایت زنان افغانستان در بخش سرمایه‌گذاری خبر داد !

بخش زنان سازمان ملل متحد (UN Women) اعلام کرده که با حمایت این نهاد یک زن زمینه کار را برای ۸۰ زن دیگر در بخش صنایع دستی فراهم کرده است.

خبرگزاري حاما: این سازمان روز(دوشنبه،۲۹ اپریل) با نشر در پیامی در صفحه ایکس از سرمایه‌گذاری یک زن افغانستانی با حمایت این سازمان در کشور خبر داده است.

سلما، یکی از زنان که با حمایت بخش زنان سازمان ملل متحد توانسته زمینه کار برای ۸۰ زن دیگر فراهم کند در گفتگو با این نهاد افزوده است که « اگرچه من تحصیلات خوبی ندارم، اما به خودم افتخار می کنم.من به عنوان یک زن می توانم پروژه ها را اجرا کنم، می توانم دیگران را آموزش دهم.»
این سازمان راز موفقیت سلما را « پشتکار، عزت نفس و احترام» گفته کرده است.

همچنین سلما با ابراز خرسندی به این سازمان تاکید کرده که : تشکر از بخش زنان سازمان ملل، من با حمایت این سازمان شروع به کار کردم.

بخش زنان سازمان ملل متحددر مورد محل ایجاد و هزینه‌ی این شغل‌ها جزئیات ارایه نکرده است.

پیش از این نیز بانک جهانی از اختصاص ۱۶ میلیون دالر برای حمایت از تجارت‌های کوچک با تمرکز مشاغل تحت رهبری زنان در افغانستان خبر داده بود.

به گفته ملیندا گود، رییس بانک جهانی در افغانستان «هدف این پروژه تقویت بخش مالی کوچک در افغانستان است تا صاحبان مشاغل کوچک و مشاغل تحت رهبری زنان بتوانند به اعتبار مالی مورد نیاز برای بازسازی مشاغل خود، بازسازی زندگی خود و کمک به احیای بخش خصوصی دسترسی داشته باشند.»

این در حالی است که حمایت از سکتور خصوصی زنان به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و تجارت از سوی‌نهاد‌های بین‌المللی افزایش یافته است.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.