خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کشف علت غرق شدن کشتی تایتانیک پس از 112 سال !

کشف علت غرق شدن کشتی تایتانیک پس از 112 سال !

پس از گذشت ۱۱۲ سال از فاجعه غرق کشتی تایتانیک، یک گزارش جدید فرضیه تازه‌ و محتملی را درباره علت این فاجعه مطرح کرده است.

خبرگزاری حاما: بر اساس گزارش روزنامه بریتانیایی متروپولیتن، احتمالا مشاهده یک «سراب» عامل اصلی غرق شدن این کشتی مشهور بوده است.

در این گزارش آمده است: کشتی تایتانیک احتمالاُ به دلیل پدیده بصری «سراب» غرق شده است، چرا که این پدیده مانع از آن شده تا خدمه کشتی بتوانند کوه یخ را به موقع تشخیص دهند.

بر اساس این گزارش، در شب ۱۴ آوریل ۱۹۱۲ که این فاجعه رخ داد، هوای سرد از جریان لابرادور در امتداد ساحل کانادا زیر هوای گرم ناشی از جریان خلیج قرار گرفته بود.

این وارونگی دمایی می‌تواند منجر به ایجاد «سراب» شده و باعث اختلال در دید شود.

در این رابطه، دکتر آندرو یانگ، کارشناس شکست لایه جوی از دانشگاه سن دیگو آمریکا می‌گوید که همه شواهد حاکی از وجود سرابی عظیم در آن شب است که به سردرگمی خدمه کشتی و عدم امکان شناسایی به موقع کوه یخ کمک کرده است.

در عین حال، کشتی اس اس کالیفرنیا که در نزدیکی محل حادثه قرار داشت، نتوانست به کشتی تایتانیک کمک کند. یکی از اعضای خدمه این کشتی نیز گفته است که پدیده جوی عجیب آن شب باعث اختلال در دید و ناوبری شده است.

این گزارش جدید می‌تواند تفسیر محتملی برای یکی از معروف‌ترین فاجعه‌های دریایی معاصر باشد که منجر به ایجاد بهبودهای قابل توجهی در استانداردهای ایمنی دریایی در آینده شد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.