خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک 80 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان !

کمک 80 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان !

بانک جهانی اعلام کرده که به منظور مبارزه با بحران اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی ۸۴ میلیون دالر به افغانستان کمک خواهد کرد.

خبرگزاری حاما: بانک جهانی روز(سه‌شنبه، ۱۱ ثور) با نشر بیانیه‌ی گفته که این کمک‌ها از طریق صندوق امانی افغانستان (ای‌آرتی‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی‌دی‌ای) تطبیق خواهد شد.

همچنین ملیندا گود، مسوول بخش بانک جهانی در افغانستان تاکید کرده که این کمک‌ها از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته بر اساس یک چارچوب مشخص و موثر در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی به ویژه برای زنان اختصاص داده شده است.

او از ادامه این کمک‌ها از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی در ۲۶ ولایت و شش حوزه خبر داده است.

طبق گزارش‌ها این پروژه تاکنون به بیش از ۷۷۶ هزار خانواده افغان شغل کوتاه‌مدت ایجاد کرده است که از طریق آن حدود ۵.۴ میلیون تن بهره‌مند شده‌اند.

بانک جهانی می افزاید که برای نزدیک به ۷.۴ میلیون تن در افغانستان در زمینه‌های مختلف از جمله راه‌ها، مراکز صحی و دسترسی به آب آشامیدنی امکانات فراهم کرده است.

به گفته بانک جهانی در این مدت ۹۲ هزار و ۲۰۰ خانواده آسیب‌پذیر در افغانستان به شمول خانواده‌های که سرپرست آنان زنان بوده‌اند کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت گرفته است.

پیش از این نیز بانک جهانی ۱۶ میلیون دالر برای حمایت از تجارت‌های کوچک با تمرکز بر زنان و مشاغل تحت رهبری زنان در افغانستان خبر داده بود.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.