خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

میلر: حماس می‌گوید آتش‌بس را پذیرفته، اما این کار را نکرد !

میلر: حماس می‌گوید آتش‌بس را پذیرفته، اما این کار را نکرد !

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است و «تا زمانی که بررسی کامل انجام نشده، این پاسخ را قضاوت نخواهد کرد.»

خبرگزاری حاما: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه در واکنش به ادعای روز دوشنبه حماس گفت:«حماس در بیانیه‌های عمومی خود به روشنی گفته که پیشنهاد را پذیرفته است. اما این کاری نیست که آنها انجام دادند. آنها به پیشنهاد با اصلاحیه و پیشنهاد متقابل پاسخ دادند.»

در همین حال، گزارش‌های مربوط به پذیرش آتش‌بس از سوی حماس در آستانه آغاز عملیات نظامی اسرائیل در شرق رفح منتشر شد.

همزمان با این، میلر با اشاره به اینکه رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای و هیات‌هایی از اسرائیل، حماس و قطر در قاهره به‌سر می‌برند گفت که در حال بررسی جزئیات پیشنهاد حماس هستیم.

با این حال، طاهر النونو از رهبران حماس گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

این نخستین‌بار است که یکی از طرف‌های حاضر در روند مذاکرات، صحت ادعای حماس درباره پذیرش آتش‌بس را به‌طور علنی زیر سوال برده است.

از سوی هم، نیویورک‌تایمز روز دوشنبه به نقل از منابع خود گزارش داده بود که حماس می‌خواهد گروگان‌های کشته شده را هم در فهرست ۳۳ گروگانی بگذارد که باید در مرحله نخست توافق احتمالی آزاد شوند.

این در حالی است که هیأت حماس یکشنبه شب پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.