خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

روستایی که تمام اهالی آن عروسک می باشد

روستای «ناگورو» معروف به «روستای عروسک‌ها»، یکی از روستاهای جنوب ژاپن است که تمام ساکنان آن عروسک هستند.

بر اساس گزارش «outlookindia»، ماجرا از آنجا شروع شده است، وقتی که یک پیرزن به نام «سوکیمی آیانو»، بعد از ۱۱ سال به روستای خود برگشت تا از پدر ۸۵ سالش مواظبت کند.

این پیرزن متوجه می‌شود که همه اهالی و ساکنان این روستا یا فوت کردند یا از روستا مهاجرت کردند و از کل روستا تنها ۳۵ نفر باقی مانده است.

به‌ همین دلیل «سوکیمی آیانو» ۶۵ ساله، به‌ جای اهالی و ساکنان این روستا که یا مرده‌اند یا به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت کرده‌اند عروسک بگذارد.

این پیرزن از اوایل سال ۲۰۰۰، شروع به ساخت عروسک هایی با اندازه واقعی کسانی که در این روستا زندگی‌ می‌کردند، کرد و آن‌ها را در هر سوی این روستا قرار داد؛ تاکنون صدها عروسک در تمام روستا و محل‌های اطراف روستا پراکنده شدند.

در تصاویر منتشر شده از این عروسک‌های این روستا می‌بینیم که هر عروسک حالت متفاوتی دارد، برخی آن‌ها میخندند، برخی دیگر دارند حرف می‌زنند.

دیگران هم در ایستگاه اتوبوس، کنار دیوار خانه‌های مزارع، حصار‌ها، مدارس و هرجایی‌که آدم‌های زنده به‌طور معمول برای استراحت توقف می‌کنند حضور دارند.

«سوکیمی آیانو» می‌گوید: «مجبور شدم شبانه روز از این عروسک ها مراقبت کنم زیرا آفتاب و تغییر شرایط آب و هوایی به شدت بر آنها تاثیر می‌گذارد و پس از  مدتی آنها را از بین می‌برند.»

به گفته وی، در حال حاضر روستای عروسک‌ها توانست گردشگران از سراسر کشور و جهان را به خود جلب کند.

بر اساس گزارش موسسه ملی تحقیقات جمعیت و تامین اجتماعی ژاپن، جمعیت این کشور کاهش یافته است به طوری که احتمالاً تا سال ۲۰۴۹ به زیر ۱۰۰ میلیون نفر برسد.

 

Input your search keywords and press Enter.