خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

خطر از دست دادن حافظه بدلیل اضافه کاری در شب

خطر از دست دادن حافظه بدلیل اضافه کاری در شب

خبرگزاری حاما: محققان دانشگاه یورک کانادا با بررسی اطلاعات ۴٧،٨١١ نفر دریافته‌اند شب‌کاری می‌تواند به ازدست‌رفتن حافظه در میانسالی و سالمندی منجر شود، چون کسانی که تا دیروقت کار می‌کنند، ٧٩ درصد بیشتر در معرض ریسک مشکلات شناختی قرار دارند.

پژوهشگران می‌گویند عامل مشکلاتی که در عملکردهای شناختی افراد به‌وجود می‌آید، احتمالاً از تغییری است که در چرخه شبانه‌روزی افراد شب‌کار حاصل می‌شود. در این تحقیق ظاهراً از هر پنج نفر، یک نفر گفته بود که در طول دوران حرفه‌ای خود شیفت‌های کاری شبانه را تجربه کرده است.

هر سلول در بدن ما یک ساعت شبانه‌روزی دارد که گاهی اوقات حتی بیشتر از ٢۴ ساعت طول می‌کشد. این ساعت تقریباً هر روز بازنشانی می‌شود، اما اگر فرد برخورد بسیار زیاد یا بسیار کمی با نور خورشید داشته باشد، این چرخه ممکن است مختل شود. این اتفاق معمولاً در شب‌کاران زیاد دیده می‌شود.

عواملی که می‌توانند منجر به مشکلات شناختی در افراد شب‌کار شوند، احتمالاً به تغییراتی در چرخه شبانه‌روزی آن‌ها باز می‌گردد. در این تحقیق، یک نفر از هر پنج نفر اعلام کرده بود که حداقل یک دوره شغلی خود را در شیفت‌های شبانه کار کرده است.

پژوهش‌های قبلی نشان داده‌اند که افراد شب‌کار بیشتر در معرض خطر افزایش سرعت ضربان قلب و نامنظمی ضربان قلب هستند. همچنین، شب‌کاری که به معنای انجام کارهای خارج از ساعات معمول کار، به عبارت دیگر 9 تا 5 عصر است، می‌تواند به افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی کرونری منجر شود.

فرخنده لنگر ابراهیمی

#Hama-Newsخبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.