خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سوالات بی پاسخ: آیا کچالو سرطان زا است یا خیر؟

سوالات که در ذهن هزارن تن بی پاسخ مانده است.
آیا کچالو سرطان زا است یا خیر؟!

نویسنده مرتضی شیرزی

ابتدا باور ها بر این بود که وقتی کچالو ها در یخچال می‌مانند، قند اضافی تشکیل می‌دهند که در هنگام سرخ کردن، برشته شدن یا پختن به مواد غذای سرطان‌زا تبدیل می‌شوند

کارشناسان می‌گویند شما همیشه کچالو را اشتباه نگاه میکردین و همرای سوالا در باره این سبزی در ذهن هزاران تن به اوجود آورده است‌.

به گزارش نیویورک پست سال‌هاست که کارشناسان مواد غذایی به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهند که گذاشتن کچالو در یخچال خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می‌دهد – با این حال، پژوهشگران سازمان‌های استانداردهای غذایی اکنون می‌گویند که این مفکوره منتفی شده است.

شفالی لوث، یک پژوهشگر به نیویورک پست گفت: «کارشناسان اکنون می‌گویند که نگهداری کچالو در یخچال – که قبلا تصور می‌شد برای سلامتی خطرناک است – به‌ویژه اگر فورأ از آن‌ها استفاده نمی‌کنید راه خوبی برای بهره‌گیری حداکثری است.»

ابتدا اعتقاد بر این بود که وقتی کچالو ‌ها در یخچال می‌مانند، قند اضافی تشکیل می‌دهند که در هنگام سرخ کردن، برشته شدن یا پختن به آکریل آمید سرطان‌زا تبدیل می‌شوند.

در تارنمای اف‌اس‌ای (FSA) آمده است: «مهم ترین غذایی که نباید در یخچال نگهداری شود، کچالو است و نباید دیر زمان را جای سرد بخصوص یخچال نگهداری شود.»

«وقتی کچالو را در یخچال نگهداری کنید، نشاسته موجود در کچالو به قند تبدیل می‌شود. وقتی این قند پخته یا سرخ شود، با اسید آمینه آسپاراژین ترکیب می‌شود و ماده شیمیایی آکریل آمید تولید می‌کند که به نظر مضر می‌آید.»

لوث همچنین توصیه کرد که سایر مواد غذایی مانند نان و بادجان رومی را نیز در یخچال قرار ندهید.
لوث می‌گوید: «خیلی‌ها متوجه نمی‌شوند که این کار می‌تواند باعث کهنگی نان شود و طراوت موز یا بادجان رومی را از بین ببرد.»

به گفته لوث، دمای سرد بافت بادجان رومی را تغییر می‌دهد و آنزیم‌هایی را که به آنها طعم می‌دهد، مهار می‌کند.
لوث ادامه داد که جای بادرنگ هم در یخچال نیست. پیاز و سیر را باید در کابینتی تاریک و میوه‌ها و سبزیجات را جدا از یکدیگر در یخچال نگهداری کنید.

این محقق همچنین فاش کرد که شیر نباید روی در یخچال قرار گیرد زیرا به دلیل بازوبسته شدن مداوم، یکی از گرم‌ترین قسمت‌های یخچال است.

پس بعد از دانستن این همه موضوعات همواری باید متوجه صحت و سلامتی خود و خانواده خود باشیم و نباید با معلومات کارشناسان بخشی غذا را نادیده گرفت و زندگی خود و خانواده ما را در خطر بندازیم.

Input your search keywords and press Enter.